niedziela, 14 lutego 2016

Malowanie konsoli

Konsola pomalowana, ustawiona w miejscu docelowym, umywalka wraz z baterią zamontowane. Syfon ostatecznie pozostał plastikowy ale jak się zbytnio człowiek nie przygląda to się w oczy nie rzuca. Zadowolona jestem. Całość wygląda dokładnie tak, jak to sobie wymyśliłam, bardzo retro i niedużym kosztem. Można? Można.


Malowałam szarą farbą  Dulux, zimowa cisza. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w kwestii pokrywania mebli jakimikolwiek powłokami inszymi niż białe, ale uważam, że krycie jest dobre. Nawet po pierwszej warstwie, sama zastosowałam dwie. Papier ścierny drobny, owszem zakupiłam ale nie używałam go zbytnio. Lekko przetarłam przed nałożeniem farby. Malowałam niewielkim wałkiem proste powierzchnie, natomiast do pokrycia trudniej dostępnych miejsc, jak dekory wszelakie, używam zwykłej gąbki do mycia naczyń. Na koniec, gdy już pomalowane powierzchnie były suche, wtarłam w nie wosk Starwax naturalny i po godzinie (nie miałam cierpliwości już dłużej czekać), wypolerowałam najzwyklejszą szmatką z biedronki. Miałam nawet chęć zakupić do tego celu bawełniane pakuły ale wydać kilkadziesiąt złotówek, żeby cztery nogi i cztery deski wypolerować wydało mi się bezsensowne. Wosk nadał delikatny satynowy połysk i ma chronić drewno przed działaniem wody. Montaż umywalki pozostawiłam w rękach panów fachowców. Żeby to zrobić panowie musieli wyciąć dwa otwory z tyłu, a to z powodu konstrukcji oddolnej umywalki.





Podsumowując koszty:

1. Umywalka IKEA wraz z korkiem i syfonem 300zł
2. Konsolka + koszty przesyłki 370zł
3. Farba, wosk, papier ścierny i mały wałek ok. 90zł

Farby i wosku jeszcze zostało i mnie kusi, żeby zużyć pozostałą ilość i już chyba wiem nawet na co :)))

9 komentarzy:

Anna Samsel pisze...

Zapowiada się piękna łazienka :)

Trine pisze...

Nie no cudnie! idealnie z tą pomalowaną konsolką, aż mam ochotę na rozwalenie tej swojej łaźni!

Anonimowy pisze...

Przepięknie!!! Tak jak napisałam przy jednym z poprzednich postów - czarna podłoga byłaby za ciemna. Tak jest idealnie. Nie mogę się doczekać relacji z całości:)
Mniejsza łazienka w bieli i czerni także śliczna. A mogę zapytać co "zakryje" prysznic?
pozdrawiam
Aneta

Anonimowy pisze...

Bardzo gustownie, bardzo :)
Pozdrawiam serdecznie.
Izabela

Leonnelka pisze...

Prześlicznie wyszło :)

kopciuszek pisze...

Dziękuję za miłe komentarze. Dziś dotarła wanna i już z niecierpliwością czekam aż ją zamontują. Choć tajemnicą dla mnie pozostaje wciąż jak oni wnoszą to wszystko na górę skoro nie ma jeszcze schodów.

kopciuszek pisze...

A prysznic będzie z najzwyklejszą kabiną, tym jednym jedynym elementem, którego zakup jest nietrafiony i który zepsuje niestety trochę wizualnie łazienkę. Bo kabina jest o dwa centymetry mniejsza niż brodzik i płytki ścienne pod nią ułożone :(

Anonimowy pisze...

niestety widok syfonu psuje wszystko......

kopciuszek pisze...

Nie jest tak źle, ale może kiedyś wymyślą coś ładniejszego :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails