niedziela, 7 czerwca 2009

W kwiatach wiśni


W czeluściach mojej szafy znaleźć można taki oto batik, wykonany przez dawną moją znajomą. Bardzo go lubię, głównie ze względu na jego kolorystykę, ale ostatnimi czasy leżał zapomniany, bo nie miałam pomysłu na jego wyeksponowanie. Teraz tak sobie myślę, że oprawiony w jakąś delikatną ramkę będzie ładną ozdobą w kąciku dziecięcym...

A dla zainteresowanych tą techniką cytuję za Wikipedią:
"Batik – technika malarska polegająca na kolejnym nakładaniu wosku i kąpieli tkaniny w barwniku, który farbuje jedynie miejsca nie zamaskowane warstwą wosku. Proces woskowania i farbowania można, dla uzyskania specjalnych efektów, powtarzać wielokrotnie.
Technika batiku polega na uzyskiwaniu wzorów na tkaninie, najczęściej bawełnianej, przez pokrywanie płótna gorącym woskiem. Używa się do tego pędzla, patyczka, szpatułki i tjantingu (wzornika). Następnie tkaninę zanurza się w zimnej kąpieli barwiącej. Miejsca pokryte woskiem pozostają nie zabarwione. Po wysuszeniu można nałożyć woskową kolejną fazę wzoru i ponownie barwić w ciemniejszym barwniku. Czynność tą powtarza się wielokrotnie. Po wykonaniu projektowanego wzoru tkaninę prasuje się przez biały papier. Batik to technika wykonywana przez pokolenia najbardziej popularna technika w Azji i Indiach, tam najczęściej używa się zwierzęcych skór do formowania pozycji batiku."

19 komentarzy:

sylwia15a pisze...

Piękny !!! Wydaje mi się,że ramka trochę go chyba ....hmmmm.jak to napisać ? Chodzi mi o to,że z ramką nie będzie chyba już taki ładny.....ale to tylko moje zdanie:-)))
Naprawdę jest piękny !!!
Pozdrawiam serdecznie

alizee pisze...

Śliczny, ja bym go zostawiła taki jaki jest.
Pozdrawiam serdecznie

Mekinking pisze...

bardzo ładny ten batik, moim zdaniem prezentuje sie dobrze tak jak jest, ramka mu nie pomoże :)

magda pisze...

wyjatkowy!

agni pisze...

mm, ładny akcent kolorystyczny, będzie pięknie - tak mi się wydaje - wyznaczał przejście do królestwa dziecka

Jo-hanah z Wrzosowej Polany pisze...

Kapitalny jest! Tez jestem przeciwna ramce ;). Może próbuj go rozpiąć na blejtramie...
Serdecznie pozdrawiam

joanna pisze...

Cudny! Uwielbiam batiki, mam jeden oryginalny z Indii, ale ten jest przepiękny!!!
Przez chwilę myślałam, żeby doradzić Ci naciągnięcie na drewnianą rameczkę - tak, jak robi się podobrazia
http://www.apapolska.pl/index.php/start/viewProduct/1/126.html
ale Twój jest bardzo delikatny, zwiewny i dobrze mu w tym bambusie ;))
To teraz czas oczekiwnia zleci Ci migiem, bo punkt wyjściowy do urządzenia pokoiku już jest :))

Pozdrawiam ciepło

kopciuszek pisze...

Ja wolałabym go jednak w ramce, będzie się ładniej układał i brzegi batiku będą lepiej zabezpieczone przed zniszczeniem... A blejtram nawet cieniutki spowoduje, że obraz będzie jeszcze węższy.

Elle pisze...

Piękny jest :)

Ita pisze...

Batik jest piękny,jeżeli zdecydujesz się go oprawić ,to rzeczywiście ramka powinna być bardzo delikatna .
Pozdrawiam serdecznie .

Anonimowy pisze...

Ja tez mysle ze ramka nie jest potrzebna. Tak szczerze nigdy nie widzialam batika w ramce, straci swoja orginalnosc, ale jest Twoj wiec zrob jak chcesz. Jest sliczny.

ushii pisze...

śliczny, taki nastrojowy...
w ramce na pewno mniej będzie narażony na zniszczenie, tylko koniecznie ze szkłem antyrefleksyjnym... no i radziłabym z dość szerokim zapasem tła wokół, cieniutką ramkę tak z 10cm z każdej strony większą od niego.
pozdrawiam!

Camille pisze...

Cudny! Świetnie się wkomponował w tło mieszkania. Alizee proponuje zostawić go tak jak jest, mnie też by się taki podobał, ale ze względów praktycznych jednak obramowałabym go, zwłaszcza, jeśli dzieci są ruchliwe.

kopciuszek pisze...

Ramka jeżeli będzie to bez żadnego szkła, po prostu batik się na nią by naciągnęło. Jeżeli możliwe to w ogóle do zrobienia.

alewe pisze...

Oj piękny jest...więc z tym "oprawianiem" to musisz się cgyba bardzo mocno zastanowic,żeby nie popsuć efektu...
pozdrawiam i zazdraszczam skarby

bossanova pisze...

Piękny! I również jestem zdania, że bez ramki wygląda bardzo dobrze.

Zielicha pisze...

Witam! Właśnie ostatnio pisałam na swoim blogu, że chcę spróbować swoich sił w batiku. Nigdy tego nie robiłam i wydaje mi się to bardzo skomplikowane. Czytałam o tym trochę, ale zanim człowiek sam nie spróbuje to się nie nauczy. Ten twój jest super i tak go zostaw.
Pozdrawiam serdecznie

dorotna3 pisze...

Piekny batik ! Zajmuję sie malowanym jedwabiem i rozumiem Cie doskonale . Częsc moich prac z jedwabiu oprawiam jak obrazy na płótnie ,chociaz kilka( raczej takich większych 2m x 1m )wieszałam na takich niby karniszach met.i też było super tylko lepiej aby miały nieco przestrzeni . Ale w tym przypadku aby złamać nieco azjatycki wydżwięk pokusiłabym sie o o solidną ramę z szerokich postarzanych desek ,oczywiscie koniecznie bielonych !

dorotna3 pisze...

Oczywiście batik przepiekny !!!
a azjatycki napisałam tylko z powodu samej techniki :-)))
pozdraawiam ,baardzo ładne te szafy a sypialni ,sama mam taka jedną malutką , w przedsionku .

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails