niedziela, 13 lipca 2008

Lambrekin

Kupiłam sobie taki lambrekin, bo mi się spodobał jego delikatny kwiatowy deseń. Chciałam sobie z niego uszyć abażury, ale te abażury to nie taka prosta sprawa, jak mi się na początku wydawało... Lubiłam w liceum geometrię ale teraz to nie pamiętam z tego nic a nic, a tu się kłania stożek ścięty, którego wymiarów nijak nie mogę sobie wyliczyć, żeby go rozpłaszczyć, narysować szablon i wyciąć. A jak mi się wreszcie uda, to nie wiadomo czy płaszczyznę taką da się wyciąć z tego akurat skrawka materiału. Jeżeli się taki zabieg nie powiedzie, to coś innego wymyślę, a może nawet zawieszę sobie taki lambrekin na oknie, chociaż nigdy nie miałam lambrekinów i nawet nie wiem, z czym to niby miałabym skomponować.
Lambrekin ma ok. 2metrów długości po zmarszczeniu i 20cm wysokości więc można całkiem sporo małych rzeczy z tego poszyć.

4 komentarze:

joanna.ka pisze...

Kopciuszku, Ty jak zawsze mnie zadziwaisz...
Widziałam podobną rzecz i nijak bym tego nie wyobrażała sobie w innej roli ;)

Ostatni nie pozwoliłam wyrzucić podartego ikeowskiego abażura, bo stelaż jescze jest dobry i może, kiedyś za 70lat zechcę go wykorzystać.

Rzeczywiście może zanim potniesz lambrekin warto go gdzieś przymierzyć? I pokazać nam fotki :))
Pozdrawiam.

midutki pisze...

Witam,
(podglądam od dawna, piszę pierwszy raz).
A to trzeba aż tak w geometrię się zagłębiać? Moim zdaniem aż się prosi, żeby wykorzystać istniejące już marszczenie. Podobnie zrobiona lampa tu:
http://bp2.blogger.com/_azhiekl_SgY/SD2XoX86dZI/AAAAAAAACA0/Puz4HkJVIo8/s1600-h/28-05-08_1807.jpg
Pozdrawiam

kopciuszek pisze...

Na początku też myślałam, że wystarczy dookoła owinąć, zaszyć i gotowe, niestety, to się tak nie da.

Anonimowy pisze...

Da się.
Wystarczy pasek materiału o wysokości ciut większej niż wysokośc abażurka i o szerokości ciut większej niż obwód dolnego, szerszego koła stelażu abażurka.
Te "ciut" to zapasy na zszycie i na obszycie górnego i dolnego kółka abażuru.
Szyć należy niestety ręcznie - oprócz szwu bocznego. Jeśli szew nie uda się zbyt ładnie można go zamaskować dodatkowo przyszywając koronkę czy inny ozdobny sznureczek.
Górną część materiału trzeba oczywiście zmarszczyć równomiernie wokół mniejszego kółka.
Jeśli naprężenie obszycia nie jest wystarczające można je zwiększyć zawiązując poniżej górnego kółka sznur np z ozdobnymi chwostami lub ładnie zawiązanymi supłami.
No i daaa się - co ma się nie dać ;-) Nie poddawaj się!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails